T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
|
Öngörülen Görev Tanımları
|
İlgili Kurum/Kuruluş
|
Faaliyet Takvimi
|
1
|
Mali giderlerinin Muğla Alabalık Yetiştiricileri Birliği tarafından karşılanmak kaydıyla proje tanıtım kitapçığının hazırlatılarak ilgili yerlere dağıtılması,
|
Muğla Alabalık Yet. Birliği
|
30 Mart 2016’ya kadar
|
2
|
Proje sonuçlarına göre işletmelerde kullanılan mevcut tambur filtrelerin etkinliğinin düşük, enerji maliyetinin ise yüksek olduğunun ortaya çıkması nedeniyle daha etkin ve ekonomik yeni model araştırılması için projelendirme yapılması gerektiği,
|
Muğla Alabalık Yet. Birliği
Üniversite
|
30 Haziran 2016’ya kadar
|
3
|
Üretim havuzlarında balık beslemede kullanılan yem artıkları ile balık dışkılarının uygun yöntemlerle toplanarak geri dönüşüm sağlanması (organik gübre yapımında hammadde olarak kullanılabilirliği) amacıyla Muğla Alabalık Yetiştiricileri Birliğinin girişimiyle proje hazırlanması ve gerekli desteğin sağlanması için uygun yerlere müracaatların yapılması,
|
Muğla Alabalık Yet. Birliği
Üniversite
|
30 Eylül 2016’ya kadar
|
4
|
Seydikemer İlçemiz sınırları içerisinde kanalizasyon şebekesinin olmaması nedeniyle Eşen Çayı’na karışan evsel atıkların oluşturduğu etkiler bilinmemektedir. Bu nedenle Eşen Çayı havzasını doğrudan veya dolaylı olarak kirleten faktörlerin araştırılacağı proje çalışması yapılması,
|
Çevre ve Şehircilik
Üniversite
Belediye
|
10 Temmuz 2016’ya kadar
|
5
|
Gerçekleştirilmiş olan proje sonuçlarından anlaşıldığı kadarıyla alabalık üreticileri ile yerel halkın birbiri ile sağlıklı iletişim kuramadığı ve bu nedenle bölgeye özgü Alabalık Festivali organize edilmesi gerektiği önerilmiştir. Ülkemizde önemli yeri olan alabalık üretimini İlimizde ve ülkemizde tanıtmak, halkımızı bilinçlendirmek, balık tüketiminin önemini ve gerekliliğini anlatarak su ürünlerinin beslenme içindeki payını artırmak amacıyla Seydikemer İlçemizde tarihi sonraki toplantılarda belirlenmek üzere bölgeye özgü Alabalık Festivali organize edilmesi için gerekli girişimlerin Seydikemer İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğünce yapılması,
|
Kaymakamlık
Belediye
Muğla Alabalık Yet. Birliği
|
15 Haziran 2016’ya kadar
|
6
|
Alabalık üretim işletmelerinin katı atıkları ile ölü balıkların bertarafında mevzuata uygun hareket edilmediği, bunun çözümü için bu atıkların gelir getirici geri dönüşümle değerlendirilmesinin mümkün olduğu, örneğin ölü balıkların silajı yapılarak sıvılaştırılmış protein haline dönüştürülmesiyle yem fabrikalarına hammadde olarak pazarlanabileceği düşünülmüştür. Bunun için gerekli yatırımların yapılabilmesi amacıyla Muğla Alabalık Yetiştiricileri Birliği tarafından proje başvurusunda bulunulması gerektiği,
|
Muğla Alabalık Yet. Birliği
Üniversite
|
30 Haziran 2016’ya kadar
|
7
|
Alabalık tesislerinin oluşturduğu katı atıkların (strafor kutu ve parçaları, yem çuvalları vb.) çöp olmadığı ve geri dönüşüm için kullanılabileceği ile bunun ne şekilde yapılacağı hakkında yerel yönetimin ilgili birimlerince eğitim çalışması planlanması ve öncelikli olarak sorun tespit edilen yerlerde uygulanması,
|
Belediye
Muğla Alabalık Yet. Birliği
|
30 Mayıs 2016’ya kadar
|
8
|
Alabalık üretim tesislerinin bulunduğu bölgede elektrik dağıtım hatlarının yetersizliği nedeniyle işletmelerde makine – teçhizatın sağlıklı çalıştırılamadığı, bunun çözümü için ilgili kurum/kuruluşlar ile gerekli yazışmaların İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü tarafından yapılması gerektiği,
|
Aydem
|
15 Mart 2016’ya kadar başlatılması
|
9
|
Su ürünleri yetiştiricilik ve işleme tesislerinde çalışan personele gerekli görülen ve ihtiyaç olarak talep edilen konularda İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü tarafından eğitim programı hazırlanması, yapılacak eğitimlerde Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesinin de teknik destek sağlaması,
|
Muğla Alabalık Yet. Birliği
İl ve İlçe Müdürlüğü
Üniversite
|
30 Eylül 2016’ya kadar
|
10
|
Muğla Büyükşehir Belediyesi MUSKİ ve Seydikemer Ziraat Odası Başkanlığı temsilcilerinin de çalışma grubuna dahil edilmesi gerektiği,
|
Sekretarya
|
|
11
|
Yerel yönetimlerin çöp atma ve değerlendirme konulu, gerek işletmelere gerekse bölge halkına bilgilendirme eğitimleri yapmalarının gerektiği,
|
Belediye
İlçe Tarım Müdürlüğü
Muğla Alabalık Yet. Birliği
|
30 Aralık 2016’ya kadar
|
12
|
Sulama kanallarındaki yosunlaşmayla ilgili sulama birliği teknik personeli tarafından birlik çalışanlarına ve işletme çalışanlarına bilgilendirme eğitimi yapmalarının gerektiği değerlendirilmiştir.
|
Sulama Birliği
İlçe Tarım
|
30 Mayıs 2016’ya kadar
|
13
|
Çalışma grubunun bir sonraki toplantısının 15 Nisan 2016 tarihinde yapılmasına, toplantı yeri ve saatinin grup üyelerine daha sonra bildirilmesine,
|
Sekretarya
|
|