Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Muğla

Valilikler

T.C SEYDİKEMER KAYMAKAMLIĞI
T.C SEYDİKEMER KAYMAKAMLIĞI
T.C SEYDİKEMER KAYMAKAMLIĞI
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe
  • SEYDİKEMER
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Toplantı ve Gös.Yür.Yer ve Güzergahları Başvuru Formları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
18
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
  • SEYDİKEMER
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • Kolluk Şikayet Bürosu
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Toplantı ve Gös.Yür.Yer ve Güzergahları
    • Başvuru Formları
      • 3091 Başvuru Formu
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
 

Arsa Mahallesinde Bağ Bozumu Etkinliği

05.10.2016
Seydikemer Kaymakamlığı tarafından düzenlenen “ Arsa Mahallesinde Bağ Bozumu Etkinliğine Muğla Valisi Sayın Amir Çiçek, Seydikemer Kaymakamı Muammer Köken, İl jandarma Komutanı Vekili Albay Numan Öksüz, Muğla Adalet Sarayı Cumhuriyet Başsavcısı Necip Topuz, İstanbul Anadolu Adalet Sarayı Cumhuriyet Başsavcısı Fehmi Tosun, İl Emniyet Müdürü Hakan Çetinkaya, Seydikemer Belediye Başkanı Yakup Otgöz, İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürü Nazif Ekinci,  Seydikemer İlçe Protokolü, Siyasi Parti Temsilcileri, Dernek ve Oda Başkanları, Seydikemerli ve Arsalı vatandaşların katılımları ile gerçekleşti.
        Seydikemer’in geçmişten günümüze kültürünü yansıtan pekmez yapılması, bulgur kaynatılması, tarhana yapılması, kar şerbeti gibi değerlerin tekrardan yaşatılıp gelecek kuşaklara aktarılması için bağ bozumu etkinliği düzenlendi. Bağ bozumu etkinliği atalarımız kullandığı malzemeler ve yöntemlerle yapıldı. Ayrıca tarımda kaliteyi artırmak daha kaliteli ürünler yetiştirmek için yarışmalar yapıldı.
Elma yarışmasında;  Birinci Gürol Çot, İkinci Ali Ergün, Üçüncü Cemil Akaya.
Üzüm yarışmasında ise Birinci Yusuf Pallavuş, İkinci Nazmi Özdemir, Üçüncü Bekir Sinanoğlu olmuştur.
Yarışmada dereceye giren her yetiştiriciye 50 KG Gübre hediye edildi.
Seydikemer Kaymakamı Muammer Köken ilçemize bilgisayar kazandırmada önemli katkıları olan Savcımız Fehmi tosuna plaket takdim etti.
Muğla Valisi Amir Çiçek; Seydikemer bize 160 km uzaklıkta,  bizim için uzaklığın hiçbir önemi yok yeter ki gönüller bir olsun diyerek Kaymakamlığın, Valiliğin, Bakanlıkların hizmetinizde olduğunu belirtti. Seydikemer’i kutluyorum. Seydikemer kültürüne değerlerine sahip çıkıyor. En önemlisi de tarıma verdiği önem. Seydikemer tarım marka şehir olmaya yolunda büyük ilerlemeler kat etmekte. Bizde valilik olarak Seydikemer’e desteklerimizi sürdürmeye devam edeceğiz diyerek teşekkürlerini sundu.
Seydikemer Kaymakamı Muammer Köken “ İlçemizin tanıtılması, geliştirilmesi, tarım ürünlerin de marka olmak ve geçmiş kültürün gün yüzüne çıkartılması için ilçemiz de birçok program ve etkinlikler yapmaktayız.  İlçemiz tarım çeşitliliği bakımından çok zengin bir ilçedir. İlçemizde birçok meyve ve sebze yetişmektedir. Kaliteli ve ürün çeşitliği sağlayarak marka olma yolunda ilerlememiz gerekmektedir diyerek şu açıklamalar da bulundu.
KALKINMA BAKANLIĞI 10. KALKINMA PLANI İÇERİSİNDE 2015 KALKINMA PLANI
        Tarım insanlığın başlangıcı ile beraber hayatımızda her zaman yer almış insanlığın yerleşik hayata geçişini temel göstergesi olmuştur.
Cumhuriyet kurulduğunda tarım sektörünün GSYM içindeki payı %42,8
1970 lerde % 36
1980 de %25
1990 da %16
2000 de %13,5
2003 de %12,6 ya düşmüştür
Günümüzde %8 ler de sürmektedir.
Tarım sektörünün istihdam içindeki payı 1980 de %50,6
2003 de %34,3
2014 de %21,1 e gerilemiştir.
Türkiye tarımsal üretim açısından Avrupa da 1. Dünyada 7. Sıradadır.
Kahve ve kakao gibi bir kaç tropik ürün dışında ülkemizde her şey yetişebilmektedir.
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tahminine göre 2023 hedefi üretimimizin 150 milyar dolar ihracatımızın da 30 milyar dolar olacağı değerlendirilmektedir.
        İŞLETME VE YATIRIM KREDİLERİNE DİKKAT
Dünyada fındık, kayısı, incir, kiraz, vişne ayva, haşhaş tohumu gibi 7 üründe birinciyiz.
Karpuz, kavun, çilek, pırasa, bal ve fii gibi 6 üründe ikinciyiz.
Mercimek, elma, salatalık, yeşilbiber, yeşil fasulye, kestane, Antep fıstığı ve koyun sütü gibi 8 üründe üçüncüyüz.
Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütüne göre (FAO) ilk onda 55 ürünümüz var.
Ekonomik sektörlerin GSYİH içindeki payları 2014, 2015 yıllarında
Tarım %8
Sanayi %21,5
Hizmet %70,5 civarında gerçekleştiği görülmüştür.
Ülkemizin İslam düzeyi 2015 yılında yaklaşık 26 milyon 340 bin kişidir.
İş gücüne katılma oranı %50 civarında gerçekleşmektedir.
Bu demek oluyor ki YARIMIZ ÇALIŞIYOR HEP BERABER YİYORUZ.
PEKİ ZENGİNLEŞTİK Mİ? FERT BAŞINA GSYİH 1998 FİYATLARI İLE BAKARSAK
TL                   $
1998 de           1124 TL      4338 $
2002 de           5310 TL      3492 $
2006 da           10944 TL     7592$
2010 da           15123 TL    10003$
2013 de           20580 TL   10807 $
Burada da görüldüğü gibi tarım sektöründe göreceli olarak bir gerileme olsa da vatandaşımızın GSYİH den aldığı pay artmıştır.
Tarım dışı işsizlik günümüzde %10 , 11 civarındadır. Ancak genç nüfustaki işsizlik %17, 18 lere çıkmaktadır. Tarım dışı istihdam 19500,00 civarındadır. Yani
Çalışan 26000,000,00 civarında kişinin
%21 ine tekabül eden 5204,000 tarımda
%20 sine tekabül eden 5101,000 sanayide
%51 e tekabül eden 14296,000 inşaat dahil hizmette çalışmaktadır.
%7 e yakın yani 2 milyon civarında insanımız inşaat sektöründe çalışmaktadır.
İstihdam edilenlerin
%64 civarı ücretli ve yevmiyeli
%19 civarı kendi hesabına
% 4,5 - 5 civarı işveren
%12-13 civarı ücretsiz aile işsizi yani hepimizin bildiği GİZLİ İŞSİZLER….
Çalışma çağındaki nüfusumuz 58 milyon civarında
İşgücümüz 29 milyon civarında
BİRÇOK ÜLKE NÜFUSUNDAN FAZLA
İSTİHDAMIMIZ 26 MİLYON
 İŞSİZ 3 MİLYON CİVARI
Genç işsiz oranımız %18 ler olurken ekilmeyen topraklarımızın oranı da bir oran da artmaktadır.
        EKONOMİNİN GENEL DENGESİ
(GSYİH İÇİNDEKİ ORANI)
TOPLAM TÜKETİM % 85
KAMU %12
ÖZEL %73
TOPLAM YATIRIM %21
KAMU %5
ÖZEL %16
MAL VE HİZMET İTHALATIMIZ %32
İHRACAATIMIZ %26
NET AÇIĞIMIZ - %6,6 CİVARINDA YANİ SATTIĞIMIZ ALDIĞIMIZDAN DAHA AZ
GSYİH KAMU SABİT SERMAYE YATIRIMLARI DAĞILIMI
(GSYİH İÇİNDEKİ ORANI)
ÜLKEMİZİN TOPLAM SABİT SERMAYE YATIRIMI %20 LER CİVARINDA GERÇEKLEŞMEKTE OLUP, KAMU SABİT YATIRIM %4,5 -5 İNİ OLUŞTURMAKTADIR.
KAMUYA DÜŞEN %5 İN DAĞILIMI DA
TARIM %9,4
ULAŞTIRMA %38,8
EĞİTİM %14,4
SAĞLIK %5
ENERJİ %4,6
MADENCİLİK %1,5
TURİZM %0,7
DİĞER HİZMETLER % 24
SABİT SERMAYE YATIRIMLARININ DÜNYA ÖLÇEĞİNDE GSYİH DAKİ KAMU PAYLARINA BAKARSAK
AB ORTALAMASI %2,8
ABD %2,7
JAPONYA %3,5
TÜRKİYE %4,5- 5
YANİ SERMAYE YATIRIMLARININ DÜNYADA ÖRNEKLERİ OLDUĞU GİBİ ÖZEL SEKTÖR PAYININ YÜKSELMESİ ZENGİNLEŞMEMİZE KATKI SAĞLAYACAKTIR.
SEYDİKEMER TOPLAM NÜFUS: 61,019 KİŞİ
TÜRKİYE TOPLAM NÜFUS: 78.741.053 KİŞİ
SEYDİKEMER YAŞ GRUBU :      15-65 YAŞ GRUBU 40.610
05-14 YAŞ GRUBU: 8.286
TÜRKİYE GENELİ 15-65 YAŞ GRUBU: 53.359.594
TÜRKİYE GENELİ 0-14 YAŞ GRUBU: 18.886.220
2012 verilerine göre 40 kent ayrımı 20 bin nüfus kriteri dikkate alındığında %27 si kırsal alanda yaşamaktadır.
Büyükşehir yasası ile 30 büyükşehir ve bütün şehir olması ile büyükşehir statüsünde olmayan 51 ilde toplam nüfusun %8,65 ine tekabül eden 6,7 milyon kişi köyde yaşıyor. Son düzenlemeler ile kırsal da yaşayan sayımız teknik olarak 10 milyonların altına düşmüştür.
        ARSA KÖY DEĞİL AMA KIRSAL MI?
Ülkemizde su kaynağından yararlanma oranı yaklaşık % 39
%73 ü sulamada
%16 sı içme ve kullanımında
%11 sanayide kullanılıyor.
Ülkemiz kişi başı yaklaşık 1500 m3 ile kullanılabilir su miktarı ile su kısıtlı ülkeler arasında yer almaktadır.
2030 yılında 1100 m3 ile su sıkıntısı olan ülkeler arasında yer alması beklenmektedir.
            HAVZA YÖNETİMİ
Hızlı şehirleşme ile turizm ve sanayi sektöründeki gelişmelerin ortaya çıkardığı arazi ihtiyacı tarım toprağı varlığını olumsuz yönde etkilemektedir.
İklim değişikliği kuraklık ve taşkınlar su kaynaklarının temininde ve kalitesinde önemli değişikliklere yol açabilecektir. NE YAPMALIYIZ?
  1. Yükte hafif pahada ağır üretim yapılmalı ve planlanmalıdır. Daha çok gelir getirici ürünler ekilmeli geleneksel üretim şekli ekonomik hale dönüştürülmeliyiz.
  2. Genç nüfus tarım sektörüne yönlendirilmelidir. Bakanlığımızın genç çiftçi projesi bu anlamda önem arz etmektedir.
  3. Ürün çeşitliliği ve havza bazında üretim sisteminde ve toplulaştırma çalışmaklarına hız verilmelidir.
  4. Birkaç ülkeyle sınırlı olmadan ihracat yapılan ülkeler çoğaltılmalı Sanayi ise uluslar arası gelişmelerden etkilenmeleri asgari düzeye indirilmelidir.
  5. İltifat marifete tabidir. Pazarı olmayan mal zayidir.
  6. DSİ nin Gölet Projelerinin arttırılmasıyla su kaynaklarının etkin ve verimli kullanımı arttırılmalıdır.
  7. Yerli tohum teşvik edilmesine Tarım Bakanlığımızın bu hususda ki Eğitim çalışmalarına hız verilmelidir. İlaç kalıntıları konusunda vatandaşımız bilinçlendirilmelidir.
  8. Ürünlerin depolanması ve ulaşımına önem verilmeli tarla tezgah arasındaki fiyat farkı düşürülmelidir. Buda tren yoluyla olacaktır. İŞTE O ZAMAN KÖYLÜ MİLLETİN EFENDİSİ OLACAKTIR dedi.
Seydikemer Belediye Başkanı Yakup Otgöz Yaptığı Açıklamada; Seydikemer farklı bir ilçe. Yeni kurulmasına rağmen ilçemiz her alanda farklılıklarını göstermekte olduğunu belirtti. Arsa mahallesi de yapmış olduğu etkinlik ile bizleri gururlandırdı. Büyükşehir yasasına göre yaşanan sorunlar arsa mahallesinde giderildi. Belediye olarak bizde artık çalışmalarımıza hızlı bir şekilde başlayacağız.  Rusya ile yaşanan sorunlar çözülmeye başladı. Ümit ediyoruz ki yakın zamanda ihracatlarda artış olacak. İlçemize ve arsa mahallesine yaptığı çalışmalardan dolayı savcımız Fehmi tosuna, Valimize, Kaymakamımıza teşekkür ediyorum dedi.
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Mevzuat
  • İlan Portalı
Cumhuriyet Mahallesi İnönü Caddesi No:4 Seydikemer / MUĞLA
0 252 656 18 00
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız